Det finns ingen returrätt på metervara. Ibland kanske du inte kan avgöra om ett tyg passar till det du har tänkt dig. Då skickar vi gärna gratis tygprov till dig! Ring 08- 510 25 510 eller mejla till oss och ange artikel/artiklar. Papperskatalog finns som komplement till Webbshoppen.
Normal leveranstid är 1-3 vardagar. Varor som inte finns i lager har en uppskattad leveranstid visad på respektive vara.
Vi skickar beställningar med DHL, Schenker, Postnord och Budbee. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket och rek.brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter självkostnad för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden, gäller ej PostNord paket.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Gäller ej vid specialbeställda varor och metervara. Det är alltid garanti på de produkter du köper, mobiltillbehör 6månader, normalt 1år och 2-5år på vissa varor. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt plusgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning, swish eller direktbetalning via bank.
- Faktura
Betalningsvillkor 10 dagar. När du väljer att betala mot faktura från Klarna görs en kreditupplysning på ditt person- eller organisationsnummer. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.
- Postförskott
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.
- PayPal
Förskottsbetalning
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Adress: RTK AB, Granberga 9, 186 91 Vallentuna (Besök efter tidsbokning). '
Tel 08-510 25 510 Vardagar 8:00-17:00, endast SMS 0709-273 324, Mail info @ rtk.se
Organisationsnummer: 556620-1900 RTK Röstlunds Teknik för Kontor AB
Produkten har blivit tillagd i varukorgen